Buscar

ASSEMBLEA URGENT PROFESSORS FILOSOFIA SECUNDÀRIA

Convoquem els Professors de Filosofia d'Ensenyament Secundari a una Assemblea que tindrà lloc en l'Aula Magna de la Facultat de Filosofia a les 18:00 hores del dia 4 de juny (dimecres).

Pensem que, a banda de les mobilitzacions que hem fet conjuntament amb els representants dels estudiants, del professorat de la Facultat i dels sindicats, el professorat en actiu als Instituts també ha d'organitzar la seua plataforma i acordar unes línies d'actuació per al futur.

Tractarem temes com ara la situació de la Filosofia al batxiller, la visita dels inspectors al centres, possibles acords a adoptar en els claustres, mesures que caldria prendre en cas que conselleria envie personal extern contractat per a professar l'Educació per a la Ciutadania...

Convidem també el professorat de Geografia i Història dels Instituts de Batxillerat a assitir a l'Assemblea.

Els professors de filosofia de l'Institut Joan Fuster de Sueca:

Joan Armenteros

Vicent Baggetto

Sílvia Gómez

Xavier Herrera

Xavier Serra

3 comentaris:

fran

de verdad sois PROFESORES DE FILOSOFÍA? Parece que sólo os interesa resaltar el problema de la EpC (asignatura ésta cuya adscripción a los departamentos de filosofía e historia rechazamos unos cuantos profesores de filosofía e historia al considerar que, dado el carácter transversal de sus contenidos, cualquier departamento está capacitado para impartirla)
Por supuesto que es necesario rechazar la pérdida de autonomía del profesorado en cualquier materia, pero creo que, corporativamente, como profesores de filosofía nuestro INTERÉS PRINCIPAL no es la lucha por una asignatura de una hora semanal cuyo contenido sólo guarda una ligera afinidad con el currículo de filosofía: ¿ES QUE NADIE VA A PLANTAR CARA A LA REDUCCIÓN DE HORAS DE FILOSOFÍA EN BACHILLERATO?
¿NADIE VA A DECIR NADA EN CONTRA DE QUE LA ÉTICA DE 4º ESO Y LA FILOSOFÍA DE 1º BACH. SE FUNDAN O MÁS BIEN "SE DISUELVAN" EN LA "CIUDADANÍA"?

Carmina

Bueno fran, yo espero que se hable de todo eso en la asamblea.

Juan

fran, date una vuelta por el blog y lee las otras entradas para situarte mejor. Imagino que si lo haces te repensarás tu comentario.

La convocatoria de la asamblea es para profesores de filosofia de secundaria y creo que lo que planteas es lo que más nos preocupa a la mayoría. La EPC, de hecho, para mí es un epifenómeno. Pero también hemos de afrontar esa cuestión que se nos viene encima ya y que ya se ha convertido en problema con la visita -también contada en este blog- de los inspectores a los centros.

Y sí, somos profesores de filosofía. Y no estamos ni callados ni quietos.

Saludos