Buscar

Objecció silenciosa? Necessitat d´informació.

Amics i companys,
Després d´un estiu ple d´incerteses i amb la sensació de trobar-me ja amb un peu fora del món de la docència de la filosofia, us demane que informeu a través d´aquest blog, ara que el curs ja ha començat, sobre què és el que està fent el vostre institut al respecte de l´EpC. Siguen quines siguen les vostres iniciatives, us pregaria que tinguéreu en compte una qüestió: la gent que es pot quedar sense faena per culpa de la borsa de treball il·legal per a l´EpC que va obrir la Conselleria. Ho dic perquè a la web de l´Stepv hi ha informació sobre una adjudicació que es va fer ja la setmana passada per a cobrir vacants d´aquesta trista matèria, i també sobre l´objecció silenciosa que molts centres esten fent ja a les ordres de la Conselleria. Però, què és això d´objecció silenciosa? Significa simplement deixar que la gent que arribe als instituts provinents d´aquesta borsa il·legal done les classes en valencià i en castellà sense tindre en compte que aquestes persones han passat per davant d´altra gent que és la que hauria d´estar treballant? Per favor, tingueu en compte aquest punt (és molt trist contemplar tot aquest espectacle des de casa...)

12 comentaris:

Anònim

A l'institut nº4 d'alzira, jo he entregat un escrit al director perquè m'autoritze per escrit a fer les classes en valencià o castellà, si ell no pot donar-me eixa autorització, que li ho remeta a l'inspector... mentrestant jo no faré classe- però jo ara estic de baixa i m'incorpore el 7 d'octubre-. El document que jo he enviat el pots descarregar al bloc de Filosofia Resiste. També t'aconselle que faces una miradeta a la plana de l'stpv, on ens demanen al professorat que no ens deixem intimidar pels inspectors...ânim i sort... ja ens contes coses

Anònim

Hola Enric i Creu, vos assegure que al meu centre o es dóna en anglés o denúncia al canto, encara que fóra individual -que no seria el cas. Pense preguntar als alumnes si donen la classe en anglés. A més de que ja tinc fins i tot submarins. Més papistes que el papa. És molt lamentable el que està passant.
Així i tot, Enric, la perdua d'hores no ve precissament d'eixa assignatura de 2on d'Eso que abans ni existia. Però sí, són hores que no corresponen als que les estan agafant, la donen en valencià, castellà o anglés.

Anònim

Benvolguts company(e)s! Al nostre institut, després de remetre un escrit a la Conselleria aprovat majoritàriament en el claustre extraordinari que es convocà en juliol en la línia dels que es penjaren en aquest blog i en d'Alacant, estem ara analitzant les possibilitats que ens obri la nova resolució publicada per la Conselleria. En qualsevol cas, m'agradaria que algú que estiga més habituat als termes jurídics m'explique el grau d'obligatorietat que es desprén de la resolució de l'1 de setembre.Si he entés bé, en aquesta resolució només diu que s'han de donar les classes d'EpC en anglés (article 1). Si no tinc la capacitació i segons les lleis (¿?) ningú no pot obligar-me a fer la classe en un idioma no oficial (segons alguna normativa que desconec, però que supose bàsica). D'altra banda, tampoc no m'obliga a demanar la col·laboració d'un professor/a d'anglés per a fer possible que la classe es faça en anglés, sinó que només em deixa oberta eixa possibilitat (article 2). La meua pregunta és, doncs, en el marc de les pròpies resolucions de la Conselleria (és a dir, sense incomplir cap normativa publicada)puc dir-li a la Conselleria que no puc fer les classes d'EpC segons em demana la resolució i que per tant, espere unes instruccions legals? .Us agraisc que em resolgau aquest dubte.
Salutacions!

Anònim

¡Ja hem tornat de vacances!

Juan Armenteros IES El Saler

Vaja, Millana! Benvinguda a aquest blog! I encantat de la vostra tornada i que ens hages visitat :)

Anònim

Acabe de parlar amb el dire del meu centre, Tulell a Alzira i m'ha dit que han enviat a un interí d'aquestos a fer la classe en anglés... per tant ja ens cauen hores del departament, encara que siga molt més important recuperar les del batxillerat... no sé com se pot fer per denunciar, si efectivament les classes no es fan en anglés...comenteu-m'ho. Ah! m'ha comentat Carmina que ahir hi havia una reunió però jo no me n'havia asabentat, on ixen publicades aquestes convocatòries? No s'havia de fer una associció de filosofia de les tres províncies? Vinga, salutacions i estem en contacte.

Anònim

Molt trist això de la objecció silenciosa. Aquesta és la tónica que es porta a la pràctica. Em consta que als concertats es dona en castellà o valencià, tot i que preparen materials en anglés coordinats amb els departaments d'aquesta llengua. O siga: que la llei de Font de Mora, el deliri d'este forense, no s'acompleix a cap lloc. I si això és el que ocorre, i sembla que sí, res millor que protestar tots plegats. Le seua delirant "realitat" no és la realitat pràctica, la quotidiana, la que està vivint-se a les aules. Cal fer-li-ho vore, no? Si no ho fem, seguirà provocant i diguent, com va fer ahir, que la EpC no està donant problemas. Que "todo fluye"... Impressionant els deliris del insofrible conseller.

Agustín Zaragozá

Juan Armenteros IES El Saler

A LA ATENCIÓ DE CREU, ESPECIALMENT

Sobre la pregunta que feies de la reunió. És cert que hem fet diverses reunions d'una mena de comissió que va sorgir a partir d'una de les assemblees que es feren el curs passat. La intenció per a que siguen operatives no és que siguen convocatòries massives, però no estan tancades ni molt menys. D'eixes reunions va sorgir la idea d'una Plataforma en defensa de la filosofia, per exemple, que es donarà a conèixer en una propera assemblea. D'ací poc publicaré una entrada informant de tot i ja anunciant l'assemblea, que serà convocada per escrit, enviant per correu ordinari a cada centre la convocatòria -a més de les vies internàutiques usuals. Segurament necessitarem bastant més gent per a dur a terme totes les idees que han sorgit a partir de propostes d'estudiants, diversos professors de secundària i també de professors de la facultat.

Salutacions, creu

Juan

Juan Armenteros IES El Saler

En quant a la pregunta del nostre company 'anònim' (millor que fiqueu un nom o nick, que resulta més càlid i personal), crec que és millor que t'assessores a algun sindicat (STEPV, Comissions o el que preferisques). No hi ha cap dubte que davant de l'arbitrarietat cap quasi qualsevol cosa. Però atenció si no ets un dels 11 herois. No crec que en res del que fem en este tema tinga'm que ser màrtirs de res. Lluitem de manera intel·ligent.

Salutacions cordials,

Juan

Anònim

Haurem de confiar en les resolucions als recursos. Mentres tant, es poden prendre algunes mesures, com per exemple, implicar als pares en aquest assumpte. El meu centre està elaborant una circular per que els pares manifesten les seues preferències per escrit (si abans podien decidir sobre el curriculum d'una assignatura també podràn decidir ara sobre aquest tema); també es pot intentar mobilitzar l'alumnat de francés primer idioma (encara que siga poc nombroso, també te els seus drets). Però per damunt de tot és el professorat d'anglés (el mateix que acceptà primer de bon grau les hores d'assesorament)el que més poder te en aquestos moments.
I si tot falla, a cumplir escrupolosament la llei i, com és clar, valorar justament a l'alumnat, a veure que passa.
Salutacions a tots i un gran petò a alguns de vosaltres, encara que estiga cabrejada.

Anònim

Hola Juan, preguntava per la reunió per si estava deixant de donar suport a trobades on es necessitara reunir el major nombre possible de gent, si es una reunió on quedeu poca gent per després oferir-nos estratègies i o punts de vista que heu treballat, per mi perfecte, donat que la meua cojuntura personal no em deixa gaire temps a hores d'ara... així que quan es necessite, per a les assemblees, per arecuperar la tercera hora de filosofia I i la dignitat de la nostra (i la que hauria d'arribar a tothom) assignatura, espere poder acudir... altrament estic preocupada per com s'està esdevenint tot açò de ciutadania... a aquells que em donat problemes ens han enviat un interí i així silenciar-nos... la resta, sé que a molts llocs s'està donant en valencià o castellà sense fer una protesta pública contra la llei i resolucions dels nostres malintencionats polítics, com no protesta molta gent encara tindran suficients interins per a cobrir tots els llocs que en principi hem posat problemes. És molt important mantidre posicions unitàries, sinó, en aquest polze de força la nostra es disol, i més de força tenim raó, així que es disolen les dues plegades, ai!

Juan Armenteros IES El Saler

Sembla que no tot és silenci. Hem rebut aquesta carta enviada per Alejandro Rosselló als diaris:

Educad a los adultos

¿Dónde está el Ministerio de Educación de nuestro país? Hace ya
muchos siglos un tal Pitagóras al parecer dijo: “Educad a los niños
y no hará falta castigar a los mayores”. Al parecer un tal Font de
Mora va a castigar a los profesores de filosofía e inglés de Altea
que se han negado a dar EpC según una orden absurda de Conselleria.
Han tenido el valor de decir "no" a la cara y no seguir a la chita
callando.La orden es absurda hasta el dislate. Pero no quiero yo
aburrirles con detalles de paripé. El pensamiento crítico y la
FILOSOFÍA RESISTE aunque el Conseller nos quite una hora lectiva a
la semana y la equipare en horario a Religión.

Está claro que para educar bien a los niños hay que formar bien a
los formadores: es de cajón. Pero, ¿quién educa a nuestros políticos
valencianos? ¿Quién (de)formó de forma tan grotesca a mayores como
un Font de Mora o un Fabra? Supongo que no sólo sus padres. Lo digo
en serio: me avergüenza ser profesor en esta comunidad. Y no quiero
vivir así. Ni tampoco que mis hijos sean castigados por los hijos de
fardones intocables. Por eso prefiero plantarme yo ahora y unirme a
todos los efectos a los profesores que están apercibidos de sanción
y/o suspensión de empleo y sueldo por negarse a seguir el juego del
PP valenciano de boicotear la ley de la LOE y la -visto lo por aquí
visto -más que necesaria asignatura para educar a buenos ciudadanos
y formar personas decentes. Res non verba.

Alejandro Roselló Nadal. Profesor Filosofía IES Cotes BAixes (Alcoy)