Buscar

El forense contraataca

Agustí Zaragozá Granell (agustizg@yahoo.es)

Demane vacances forçades per al forense d'Educació, Mr. Font of Mora. La notícia del dia, a saber, que Ciències del Món Contemporani podrà impartir-se pels professors de Filosofia, però en anglès, no és més que altra mostra de la seva malvolença contra els filòsofs. No em sorprenen totes les seves últimes actuacions, doncs algú com ell –que no estima la democràcia ni la llibertat- difícilment estimarà la matèria que permet el pensament crític i subversiu: la filosofia.

El que realment preocupa i inquieta és que un polític de segona divisió (o de regional, mai millor dit) converteixi les seves fòbies, manies i deliris personals en realitats. El nostre forense més anglo... maltracta tot el sistema educatiu públic, i en comptes de reconèixer la seva campanya de l'odi contra la llibertat, amaga les seves veritables intencions sota arguments carronyers i neurótics: fomentar l'anglès en l'educació pública? Cal ser cínic! A què ve tanta preocupació per un tercer idioma, quan se la sua l'ensenyament del valencià i el seu ús a les esferes públiques?

Que les Ciències del Món Contemporani hagin d'impartir-se en anglès és altre atac més contra la dignitat i la professionalitat dels docents. Vist això, per què no proposar altres matèries? Si volem donar protagonisme a l'anglès, fem-ho de debò. No em sorprendria que, amb tant despropòsit per part del .... forense, proposés també les misses en anglès. Per cert: Religió en anglès? És possible que aviat l'hi proposi al seu amic García Gascó. Mr. Font of Mora és molt assidu a visitar la Universitat Catòlica… Si jo anés el rector, no li deixaria entrar molt, no siga cosa que propose un pla d'estudis de Medicina en anglès… Bueno, el pròxim curs no, perquè, com sabeu… els han cateao.

Siga per una qüestió o altra, l'ofici més conegut del forense és provocar… Donar suport a la Universitat de València, a l'escola pública, als professors, als alumnes, al valencià, a una autèntica política d'integració, etc., això és figues d'un altre paner. La seva missió, ja se sap, és l'autòpsia. Per això, allà on acudeix Mr. Font of Mora, olora a mort.

5 comentaris:

Carmina

El més fort és que ens insulta en cada proposta que fa. Pensa que sols ens interessen les hores per les hores? Pensa que ens conformarem amb la caritat? No em volem de caritat, volem treballar dignament. A nosaltres ens mou l'amor al saber i a la pasta després, com a tots, perquè necessitem alimentar-nos per poder estimar. Ens importa que no es menyspree el saber.

Carmina.

Juan Armenteros IES El Saler

Cert, Carmina, cert.

I a més estic segur que si Plató, eixe revolucionari, alçara el cap, preferiria al tirà de Siracusa abans que al "forense" que diu l'Agustí. Jo també.

Vicent

No done crèdit. Què més ens espera? Ara Ciències per al món postmodern (molt encertat el nou cognom, jeje) en anglés?? A què juguen?? I eixa obsesió amb el professorat de filosofia!!
Continue pensant que ens cal, per una vegada, pensar un Manifest (ara que tan de moda està en altres lamentables àmbits) en què deixem clar eixe amor pel saber i l'educació de què parla Carmina, fent una crida als claustres a la rebel·lió (açò ja implica als de ciències, com l'opcio b implicava als d'història, el cercle s'amplia... però nosaltres sempre enmig). Claustres que poden semblar morts (són massa agressions, són anys de baralles estèrils, de reformes i contrarreformes) però que poden reviscolar si es donen les condicions. La mostra és això del Ballester Gozalbo. Era final de curs, no estavem organitzats, i les mostres de rebuig es varen multiplicar. Va haver claustres més valents que altres, però l'essència dels escrits era la mateixa. En setembre caldria fer una llista de contactes dels instituts que ja s'han destacat, i consensuar un Manifest (en tenim ja uns quants, no seria dificil), i portar-lo a premsa...eixa és la flama que cal atiar.
Jo ara em desconnecte, i no torne fins l'agost. Ja en parlem,companys!
Salut i filosofia.

Desde la caverna de Platón

Si uno se pone a pensarlo, las excentricidades del tal Mr. Font –sin que él se de cuenta, o tal vez dándosela - a lo mejor no constituyen sólo manifestaciones de un pervertido contra la “libertad” (¿cuál?), sino la exageración hasta el límite de una estupidez, esto es, de la estupidez de que un profesor “eduque en valores”, cuyo desarrollo puede dar lugar a los delirios de Mr. Font o a los delirios de cualquier otro iluminado Ministerial o Autonómico, por ejemplo, Gregorio Peces-Barba, y cito: "El presente Curso se realiza desde la comprensión de que la educación para la ciudadanía y los derechos humanos se ha de entender como un proceso educativo continuo y permanente, asentado en un concepto de derechos humanos ligado a la paz y a la democracia; que pretende profundizar en una cultura de derechos que tienen como finalidad la defensa de la libertad, de la igualdad, de la solidaridad, de la dignidad y de la justicia; que ha de profundizar en una educación en y para el ejercicio responsable de la ciudadanía, en y para la convivencia social y la democracia hemisférica, en y para la tolerancia-aceptación del diferente, en y para la convivencia mundial pacífica con el entorno social y natural".
Y claro, uno puede pensar: “¡Hostis! ¿Por qué lo critican con lo bonito que es?” Pues si a uno le parece esto de la pacífica democracia hemisférica y la tolerante-aceptación del diferente planetario muy bonito, que deje la Filosofía, y se dedique a diseñar slogans para el Ministerio talantoso-buen rollista de la cosa. Es obvio que los últimos doscientos años no han pasado por él.
Antonio Sánchez
Profesor de Filosofía

Carmina

Jo el que tinc clar és que ens hem de posar les piles a partir de setembre per recuperar l'hora perduda a primer de batxillerat. Molt entretinguts ens tenen amb l' EPC, massa.

Carmina.